BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 7, 2011

dialog.. :D

BISMILLAH..

erm today nk story skit psal ka'abah n bola..
huh?plik ke?xkn?ish uat gelabah je..
huahuahuahua..
nie ade 1 dialog antre muslim n non-muslim..
mybe la..tp rse nye cm ye.. :D

Kenapa Orang Islam Sembah Bangunan Kain Hitam tu?...
"Oh..itu Kaabah atau nama lainnya Baitullah"
"Baitullah tu apa?"
"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah"
"Allah ada dalam tu?"
"Tak.."
"Jadi,kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"
"Yang saya sembah bukannya bangunan tu.."
"Kamu sembah apa?"
"Saya sembah Allah swt"
"Jadi,kenapa sembah bangunan tu?"
"Saya menghadap sahaja ke arah Kaabah tetapi saya tak sembah Kaabah.."
"Bukankah kamu sujud ke arah Kaabah,maknanya kamu sembah Kaabah la.."

"Kamu pernah tgk perlawanan bola dalam TV?"
"Pernah...selalu..."
"Kamu tgk TV ke tgk perlawanan bola?"
"Tgk perlawanan bola la.."
"Di mana?"
"Dalam TV la..."
"Cuba buka TV ti tgk di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak..?
"Mmglah tak ada...tp itukan gambarnya ada..."
"Bukalah dlm TV tgk ada ke tak gmbr perlawanan bola dlm tu..."
"So..?"
"Maknanya kamu tgk TV bkn perlawanan bola...betul tak?"
"Tak..saya tgk perlawanan bola melalui TV itu.."
"Pelik nya"
"Sbb apa pula pelik?"
"Yela awk ckp tgk perlawanan bola sedangkan saya tgk dlm TV tak ada apa2...yg ada hanya wayar yg berselirat..."
"Mmglah dlm TV ada wayar tp TV tu menayangkan gmbr perlawanan bola dlmnya.."
"Hm jd tak peliklah ni...?"
"Ya tak pelik..."
"Jd tak pelik jugalah saya sujud ke arah Kaabah utk menyembah Allah walaupun dlm Kaabah tak ada Allah..."
"Hm awak betul..."

erm nie die sdikit sbyk tntg p'bualan mreka..
klu d'pkir kn ngn akal yg wras logik gak kn?
mreka pelik sbb kte sembah allah yg kte sndri xnmpak..
tp kte ade iman.. :)
ape pon kte mreka kte b'pgang la pd iman n agme kte ok?
wallahualam.. :D

0 comments: