BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 8, 2011

doa buat mama..

BISMILLAH..

ya Alla ya tuhan kami..
sesungguhnya jasa ibu ku teramat besar buat ku..
ibu ku telah mengandungkan ku selama 9 bulan 10 hari..
saat aku dilahirkan..ibu menatang ku dengan penuh kegembiraan..
saat aku lapar..ibu memberikan susunya yang berkhasiat..
saat aku tidur..ibu bersengkang mata menjaga ku dengan penuh kesetiaan..
saat aku menangis..ibu mendukung ku dengan penuh kasih sayang..
saat aku mula berjalan..ibu memimpin tangan ku agar tidak luka apabila aku jatuh..
saat aku kesunyian..ibu mencarikan ku kawan..
saat aku memerlukan hiburan..ibu berikan aku mainan..
saat aku perlukan ilmu..ibu memberi aku peluang ke sekolah..
saat aku memerlukan wang..ibu mencari wang untuk ku dengan penuh kepayahan..
saat aku kemarahan..ibu ku datang memujuk hati ku..
saat aku gembira..ibu menemankan ku dengan penuh suka ria..
ya Muhaimin..
sesungguhnya tidak terhitung pengorbanan ibu ku terhadap ku..
sesungguhnya tidak terbalas jasa ibu ku terhadap ku..
ya Jabbar..
sesungguhnya tidak tertanggung kepayahan ibu membesarkan ku..
terlalu besar dosa ku terhadap ibu ku..
ya hayyul ya qayyum..ya zal jala liwal ikram..
anugerahkanlah kesihatan yang berpanjangan untuk ibu ku..
anugerahkanlah sebesar2 ganjaran untuk ibu ku yang melahirkan ku ketika nyawanya di persimpangan keselamatan dan aku jadi keutamaan..
anugerahkanlah kasih dan sayang untuk ibu yang telah menyusukan ku biarpun siuk dengan tugasan lain..
anugerahkanlah darjat kesabaran untuk ibu ku yang telah mendodoikan aku supaya tiada gangguan..
anugerahkanlah sifat kecekalan untuk ibu yang telah membesarkan ku dan sentiasa memerhatikan pergerakan ku supaya tiada kecederaan..
anugerahkanlah kerahmatan untuk ibu ku yang tidak mengharapkn pembalasan dari segala usahanya..
amin ya rabbal alamin.. :)
sayang ibu saya..
mama,thx 4 all dat u've done !
<3 Tengku Zaharah Tengku Mahmood <3

0 comments: